هشدار نسبت به وزش باد شدید و رگبار در تهران/ پیش‌بینی کاهش دما تا ۱۱ درجه مینو محرز: بیماری مرس خطرناک‌تر از کرونا است و میزان مرگ آن بیش از ۶۰ درصد است آغاز فعالیت سامانه بارشی و کاهش دمای هوا در برخی استان‌ها جزئیات فعالیت مراکز معاینه فنی شهر تهران در ۱۴ و ۱۵ خرداد جاده چالوس از ساعت ۱۰ یکطرفه می‌شود ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های گلستان طعمه آتش شد بازداشت اعضای باند قاچاق ۲۱ هزار گوشی تلفن همراه در بوشهر اعلام محدودیت‌های ترافیکی محور‌های پرتردد کشور از ۱۳ تا ۱۷ خرداد سخنگوی شهرداری تهران: قطع درختان چیتگر و سرخه‌حصار به دلیل آفت‌زدایی و تنش‌های آبی در سال‌های گذشته است کاهش محسوس دمای تهران از چهارشنبه تشدید بارش در ۵ استان/ احتمال وقوع سیل ابتلای مادر به سرخجه می‌تواند سبب سقط جنین شود شهادت مأمور انتظامی در خوزستان سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: سوالات امتحان نهایی قابل لو رفتن نیست/ اگر کسی مدرکی دارد، برای بررسی ارائه کند الزام به صدور فاکتور الکترونیک در میدان میوه و تره بار تهران

رونمایی از رقیب سرسخت توییتر + عکس

از مدت‌ها قبل شنیده می‌شد که متا در حال کار روی شبکه اجتماعی رقیب توییتر است که ماه گذشته گفته شد احتمالاً در اواسط تیرماه راه‌اندازی خواهد شد. حالا «کریس کاکس»، مدیر تولید متا، پیش‌نمایشی از رقیب آینده این شرکت برای توییتر به اشتراک گذاشته است.
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۱ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 10
کد خبر: ۱۸۸۶۰۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ براساس گزارش ورج که این پیش‌نمایش به اشتراک گذاشته‌شده را مشاهده کرده، برنامه مستقل جدید متا یا همان رقیب توییتر، مبتنی بر اینستاگرام است و با ActivityPub، پروتکل غیرمتمرکز شبکه‌های اجتماعی یکپارچه خواهد بود. به‌صورت تئوری، این موضوع به کاربران اجازه می‌دهد تا از حساب‌ها و دنبال‌کنندگان خود در برنامه‌های دیگری که از ActivityPub پشتیبانی می‌کنند، مانند Mastodon نیز استفاده کنند.

کریس کاکس در جریان جلسه‌ای که این اطلاعات در آن به اشتراک گذاشته شد، از این برنامه به‌عنوان «پاسخ متا به توییتر» یاد کرد که در آن از سیستم حساب اینستاگرام استفاده می‌شود. نام رمز داخلی این برنامه «Project ۹۲» است و براساس اسناد داخلی شرکت، درنهایت می‌تواند تحت عنوان Threads منتشر شود.

کاکس در جریان این جلسه با کنایه‌زدن به نحوه مدیریت «ایلان ماسک» در توییتر گفت: «از سازندگان و چهره‌های شناخته‌شده عمومی شنیده‌ایم که به دنبال پلتفرمی هستند که عاقلانه اداره می‌شود و می‌توانند برای نشر محتوا‌های خود به آن اعتماد و تکیه کنند.»

او در ادامه گفت که هدف این شرکت از برنامه رقیب توییتر، ارائه «امنیت، سهولت استفاده و قابلیت اطمینان» است و می‌خواهد به تولیدکنندگان محتوا «مکانی پایدار برای ایجاد و رشد مخاطبانی که دارند» ارائه کند.

متا هم‌اکنون با افراد مشهوری ازجمله «دی‌جی اسلایم» برای استفاده از این برنامه مذاکره کرده و از افراد دیگری مانند «اپرا وینفری»، مجری و بازیگر معروف آمریکایی و «دالایی لاما»، رهبر دینی بوداییان تبت به‌عنوان کاربران مشهور این شبکه اجتماعی یاد شده است.

درباره زمان انتشار این برنامه نیز کاکس توضیح داد که «کدنویسی» آن در ماه ژانویه آغاز شده و متا به محض اینکه بتواند، آن را در دسترس قرار خواهد داد. / دیجیاتو

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده