رونمایی از رقیب سرسخت توییتر + عکس-راهبرد معاصر
کدام شغل‌ها در آینده با افزایش تقاضا روبه رو می‌شوند؟ فردا آخرین مهلت ثبت‌نام در نوبت اول کنکور ۱۴۰۴ / ثبت‌نام ۵۶۰ هزار نفر بلاتکلیفی ۱۶ میلیون دانش آموز برای روز شنبه یکم دی ماه ۱۴۰۳ توضیح دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص حواشی برگزاری جشن یلدا  امکان تعطیلی کلاس درس بعد از امتحانات نوبت اول  هواشناسی ایران ۱۴۰۳/۹/۳۰؛ تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور ورود سامانه بارشی به کشور از امروز / یلدای برفی در استان‌های غربی تردد روان در محور‌های چالوس و هراز/ محدودیت تردد وجود ندارد هوای پایتخت در وضعیت «نارنجی» اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در محور‌های مازندران معاون نظارت ستاد ملی جمعیت: سالانه ۵۳۰ هزار سقط جنین غیرقانونی انجام می‌شود دانشگاه‌ها مجاز به برگزاری کلاس‌های مجازی شدند ثبت نام بیش از ۴۴۰ هزار نفر در کنکور | اول دی؛ آخرین مهلت نام‌نویسی هشدار سازمان هواشناسی در مورد تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور قاتل مأمور پلیس حکم قصاص گرفت؛ مردی که شهید حسینیان را با خودرو زیر گرفت

رونمایی از رقیب سرسخت توییتر + عکس

از مدت‌ها قبل شنیده می‌شد که متا در حال کار روی شبکه اجتماعی رقیب توییتر است که ماه گذشته گفته شد احتمالاً در اواسط تیرماه راه‌اندازی خواهد شد. حالا «کریس کاکس»، مدیر تولید متا، پیش‌نمایشی از رقیب آینده این شرکت برای توییتر به اشتراک گذاشته است.
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۱ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 10
کد خبر: ۱۸۸۶۰۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ براساس گزارش ورج که این پیش‌نمایش به اشتراک گذاشته‌شده را مشاهده کرده، برنامه مستقل جدید متا یا همان رقیب توییتر، مبتنی بر اینستاگرام است و با ActivityPub، پروتکل غیرمتمرکز شبکه‌های اجتماعی یکپارچه خواهد بود. به‌صورت تئوری، این موضوع به کاربران اجازه می‌دهد تا از حساب‌ها و دنبال‌کنندگان خود در برنامه‌های دیگری که از ActivityPub پشتیبانی می‌کنند، مانند Mastodon نیز استفاده کنند.

کریس کاکس در جریان جلسه‌ای که این اطلاعات در آن به اشتراک گذاشته شد، از این برنامه به‌عنوان «پاسخ متا به توییتر» یاد کرد که در آن از سیستم حساب اینستاگرام استفاده می‌شود. نام رمز داخلی این برنامه «Project ۹۲» است و براساس اسناد داخلی شرکت، درنهایت می‌تواند تحت عنوان Threads منتشر شود.

کاکس در جریان این جلسه با کنایه‌زدن به نحوه مدیریت «ایلان ماسک» در توییتر گفت: «از سازندگان و چهره‌های شناخته‌شده عمومی شنیده‌ایم که به دنبال پلتفرمی هستند که عاقلانه اداره می‌شود و می‌توانند برای نشر محتوا‌های خود به آن اعتماد و تکیه کنند.»

او در ادامه گفت که هدف این شرکت از برنامه رقیب توییتر، ارائه «امنیت، سهولت استفاده و قابلیت اطمینان» است و می‌خواهد به تولیدکنندگان محتوا «مکانی پایدار برای ایجاد و رشد مخاطبانی که دارند» ارائه کند.

متا هم‌اکنون با افراد مشهوری ازجمله «دی‌جی اسلایم» برای استفاده از این برنامه مذاکره کرده و از افراد دیگری مانند «اپرا وینفری»، مجری و بازیگر معروف آمریکایی و «دالایی لاما»، رهبر دینی بوداییان تبت به‌عنوان کاربران مشهور این شبکه اجتماعی یاد شده است.

درباره زمان انتشار این برنامه نیز کاکس توضیح داد که «کدنویسی» آن در ماه ژانویه آغاز شده و متا به محض اینکه بتواند، آن را در دسترس قرار خواهد داد. / دیجیاتو

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده